Δευτέρα 1 Απριλίου 2013

Η εύκολη !!!!!!! καθημερινότητα και ζωή του Ναυτικού !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Πόσο εύκολη να είναι άραγε η ζωή του Ναυτικού ?
Πως είναι να ζείς μακρυά από την οικογένεια σου 7-8 ή και περισσότερους μήνες να δουλεύειες 24 ώρες το 24ωρο  μέσα σέ ένα πλωτό μέσο με μόνη συντροφιά πολλές φορές τους γλάρους  να παλεύεις με την φύση  να μην έχεις επίγνωση των αποστάσεων , την μία ημέρα να βρίσκεσαι σε τροπικές περιοχές και την άλλη σε πολικές  ?
 Δείτε πως εργάζονται οι ναυτικοί  και κάτω από ποιές συνθήκες στον παρακάτω σύνδεσμο http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.ellada&id=23329
και δείτε πως τους αντιμετωπίζει το επίσημο κράτος διαβάζοντας τις προτεινόμενες τροποποιήσεις  και θα καταλάβετε πολλά για την 24ωρη απεργία που έχει κηρύξει η ΠΝΟ ( Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία ) την Τετάρτη 03 Απριλίου
Και εσείς Νησιώτες και αγαπητοί μου αγρότες αυτή την φορά να συμπαρασταθείτε δίπλα  μας δίπλα στους ναυτικούς γιατί αγωνιζόμαστε και για σας αγωνιζόμαστε να έχετε και εσείς πλοία όλο το χρόνο και όχι μόνο το καλοκαίρι .


Αγωνιζόμαστε για καλλίτερα πλοία και όχι να καταργηθεί το όριο των 35 ετών που ισχύει σήμερα και γεμίσει η ακτοπλοία μας υπεργηρασμένα πλοία που κάποιες άλλες χώρες επέλεξαν να απομακρύνουν και μάλιστα όχι με Ελληνικές προυποθέσεις αλλά με αυτές που ισχύουν στην σημαία νηολόγησης τους.
Αγωνιζόμαστε κόντρα στις επιστρατεύσεις και όχι νομιμοποίηση τους με γραφεία που θα εξετάζουν το νόμιμο των απεργιών ή όχι και θα επιλαμβάνονται του θέματοσ.
Αγωνιζόμαστε κόντρα στις μειώσεις των οργανικών συνθέσεων των πλοίων και όχι ό εκάστοτε υπουργός να υπογράφει την σύνθεση τους κατά το δοκούν και μάλιστα χωρίς δημοσίευση και διαβούλευση
Αγωνιζόμαστε στην κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και ενάντια στις ατομικές .
Επίσης στο όνομα της ανακούφισης της ανεργίας μέσω ΕΣΠΑ θα επιδοτηθούν 1000 άτομα τα οποία θα έχουν μόνο ιατροφαρμακευτική περίθαλψη χωρίς ασφάλιση ( με μικροποσά ) στερώντας αυτά που θα εισέπρατε το Ναυτικό Απομαχικό ταμείο και αφαιρώντας θέσεις εργασίας από αυτούς που ήδη αποσχολούνται με συλλογικές συμβάσεις εργασίας 
Για όλα αυτά και για πολλά άλλα ακόμα ζητάμε την συμπαράσταση σας την κατανόηση σας και κυρίως ότι ο αγώνας μας αφορά όλους εσάς



ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ  ΕΠΙ  ΤΟΥ  ΣΧΕΔΙΟΥ  ΝΟΜΟΥ ΠΕΡΙ  ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ ΤΟΥ  ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ  &  ΑΙΓΑΙΟΥ  ΚΑΙ  ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
==========================================

1.                            Με  το άρθρο   11   του  νομοσχεδίου   επέρχονται πλείστες όσες  τροποποιήσεις    στον  ΚΩΔΙΚΑ  ΔΗΜΟΣΙΟΥ  ΝΑΥΤΙΚΟΥ  ΔΙΚΑΙΟΥ  ( Κ.Δ.Ν.Δ.)  και  ειδικότερα:

α)           Με  την παράγραφο   5  προστίθεται νέα παράγραφος  3 στο  άρθρο 87  του ΚΔΝΔ   (ΣΥΝΘΕΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ  ΠΛΟΙΩΝ- ΟΡΓΑΝΙΚΗ  ΣΥΝΘΕΣΗ)  με  την   οποία  διευρύνεται  τα  μέγιστα  η  μέχρι σήμερα  εξαιρετική   αρμοδιότητα  του  ΥΝΑ  ο οποίος   πλέον  με  απόφασή  του θα  καθορίζει την  οργανική  σύνθεση  του  προσωπικού Ε/Γ ή  Ε/Γ-Ο/Γ  πλοίου ξεχωριστά  για  κάθε  πλοίο  και  η  οποία  σύνθεση θα  διαμορφώνεται πλέον  με  βάσει   τον απαιτούμενο  αριθμό των  ναυτικών  για  την  στελέχωση  των σωστικών  μέσων   και  όχι  ανάλογα  με  τους  κόρους, την ιπποδύναμη, τις  κλίνες   ή  τους  επιβάτες  όπως  ισχύει  σήμερα  καταστρατηγώντας  έτσι  τις ισχύουσες  διατάξεις  περί  καθορισμού  των  οργανικών  συνθέσεων  με  Προεδρικά  Διατάγματα  που  αφορά  το  σύνολο  των  πλοίων  που  εντάσσονται  σε  κάθε  μία συγκεκριμένη  κατηγορία.
Η  δε  απόφαση αυτή  του  Υπουργού, καίτοι  δεν αναφέρεται ρητά  στο  κείμενο  του  νόμου, εντούτοις  στην  εισηγητική  έκθεση  αναφέρεται  ότι   ούτε δημοσιεύεται ούτε  και  θα  αναρτάται  στο  διαδίκτυο  λόγω του  χαρακτήρα  της  ως  ατομικής  διοικητικής  πράξης.
β)            Με  το  εδάφ.  γ  της παραγράφου  6  τροποποιείται  το  άρθρο  164   του Κ.Δ.Ν.Δ  (ΟΡΙΟ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗΣ  Ε/Γ)  και  απελευθερώνεται  πλέον  το  ισχύον  σήμερα    όριο  των  35  των    ηλικίας   των Ε/Γ ή  Ε/Γ-Ο/Γ    πλοίων.
γ)            Με  την  παράγραφο 7 με  την  οποία  και  τροποποιείται  το άρθρο 168Α του  ΚΔΝΔ (ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ  ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΣΗΣ  Ε/Γ- Ο/Γ)  καταργείται η  υποχρέωση  περί  ηλικίας  του  πλοίου    και επιπλέον   παρέχεται  η  δυνατότητα  αντικατάστασης του  πλοίου  κατά την  διάρκεια δρομολογιακής  περιόδου.
δ)            Με  την   παράγραφο  8   με  την  οποία   και  τροποποιείται  το  άρθρο  165  του  ΚΔΝΔ   (ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ) απελευθερώνονται  έτι  περαιτέρω  οι  προϋποθέσεις  παραλαβής  επιβατών   από τα  τουριστικά πλοία  που  έχουν  δικαίωμα  περιηγήσεων   από  ενδιάμεσους  ελληνικούς λιμένες  αφού  πλέον   καταργείται  η  προϋπόθεση των επιβατών- περιηγητών κατά  ομάδες. (groups)
    
2.                            Με  το   άρθρο  19       του  υπό  ψήφιση  νομοσχεδίου  (ΝΑΥΤΟΛΟΓΗΣΗ  ΣΕ  ΠΟΝΤΟΠΟΡΑ  ΦΟΡΤΗΓΑ) επέρχεται ευθεία κατάργηση των  ΣΣΕ  και  των  ελεύθερων  διαπραγματεύσεων για  την σύναψή  τους   κατά  παράβαση  τον  των  διεθνών  συμβάσεων εργασίας  (98 ΔΣΕ  και  της  ΜLC)  και  του Συντάγματος της  Χώρας   αφού  πλέον  παρέχεται η  δυνατότητα σύναψης  ατομικών  συμβάσεων εργασίας  μεταξύ  της  εργοδοσίας  και του έλληνα  ναυτικού για  την  ναυτολόγησή  του  σε  θέση  κατωτέρου πληρώματος   σε  φορτηγά  πλοία  χωρητικότητας  μεγαλύτερης των  3.000  κοχ νηολογημένα  σύμφωνα  με  τις διατάξεις του  άρθρου  13 του  ν.δ. 2687/1953 (ποντοπόρα  πλοία) ως  και  σε  ιδιωτικά  σκάφη  αναψυχής   ανεξαρτήτως σημαίας ,  πράγμα  το  οποίο είναι πλέον ή βέβαιον  ότι  θα  ζητηθεί  να επεκταθεί και  στις  λοιπές  κατηγορίες  πλοίων.
Ο  συσχετισμός  ισχύος  της  παραπάνω  ρυθμίσεως  με  την  διάρκεια  ισχύος των  διατάξεων   του  Ν. 4093/2012   ουδεμίαν  εγγύηση παρέχει  ως  προς  την  διαφαινόμενη  προσωρινή ισχύ  της  άνω  ρύθμισης  αφού  ο ν. 4093/1212  δεν  έχει  ρητή ημερομηνία λήξεως.
Επίσης  με  την  παράγραφο   3      του  άνω  άρθρου  19   στους  ούτως  πως  ναυτολογούμενους   προβλέπεται ανάλογη  εφαρμογή  των  διατάξεων του  άρθρου  12     του  ν.  3569/2007    πλην  όμως  για   την ούτως  πως  εισφοροαπαλλαγή  των  πλοιοκτητών  επιβαρύνεται   τον   προϋπολογισμό  του  ΝΑΤ.

3.            Περαιτέρω με  τις  ρυθμίσεις άρθρου  27  περί  φυλάκων παροπλισμένων πλοίων κ.ο.κ.   επέρχεται  καταστρατήγηση των  ΣΣΕ    αφού  πλέον δεν κατοχυρώνεται ότι και  οι  αποδοχές και οι  όροι εργασίας των  προσλαμβανομένων συνταξιούχων  φυλάκων  θα  πρέπει να  είναι  οι  αυτές  όπως  και  των  ενεργεία  ναυτικών   με  άμεσο  αποτέλεσμα να  χάνονται  θέσεις εργασίας  ενεργών   ναυτικών.

4.   Με  τις  ρυθμίσεις του  άρθρου  30  (ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ  ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ  ΓΕΝΙΚΩΝ  ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ)    Ε/Γ – Ο/Γ    προβλέπεται για  το  διάστημα από 1/11   έως  και  31/3   δραστική μείωση του    ½   και  πλέον  των  μέχρι  σήμερα  θεσμοθετημένων  από  το 1974 οργανικών  συνθέσεων των  ναυτεργατών των  γενικών  υπηρεσιών  (προσωπικό οικονομικών  υπηρεσιών, προσωπικό  τροφοδοσίας, προσωπικό  ενδιαιτημάτων και  προσωπικό  μαγειρείων) ,   από τα  Ε/Γ  και  Ε/Γ-Ο/Γ   με  άμεσες τις  εκ  της  μειώσεως  αυτής  επιπτώσεις  τόσο στο εν  λόγω  προσωπικό  όσο και  στην ασφάλεια  του  πλοίου  και  των  επιβαινόντων.

5.            Με  το  άρθρο 37   του  ν/σ  (ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ  ΕΠΙΤΑΞΗΣ)  ναι  μεν  εκ  πρώτης  όψεως  καταργείται   το  άρθρο  του  προηγουμένου  σχεδίου  περί  επίταξης πλην  όμως στην  ουσία  δεν  καταργείται  η  επίταξη  και  η  με  τον  τρόπο  αυτό   ευθεία καταστρατήγηση  του  δικαιώματος  απεργίας,   αφού συνιστάται με  το  άνω  άρθρο  ειδική  Διοικητική Επιτροπή Ναυτικών  Επιτάξεων και  Ναυλώσεων η  οποία και  αποτελεί Όργανο του Υπουργού Ναυτιλίας  και  Αιγαίου.

6.            Με  τις  προτεινόμενες ρυθμίσεις  του άρθρου  38  του ν/σ  (ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ  ΕΝΔΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ)  επέρχονται  τροποποιήσεις  στον  Ν.2932/201 με  τις  οποίες και:

α)           Καταργείται    από  το  άρθρο  Τρίτο  του  Ν. 2932/2001  η  πρόβλεψη ότι  για  την  δρομολόγηση  του πλοίου η  υποχρέωση  να  συγκεντρώνει το πλοίο  τις  νόμιμες προϋποθέσεις  της  ελληνικής  νομοθεσίας και  αρκεί νυν  να  συγκεντρώνει  τις  προϋποθέσεις για  την  εκτέλεση  ενδομεταφορών στο  κράτος  μέλος  που  είναι  νηολογημένο.
β)            παρέχεται  η  δυνατότητα,  κατά  την διάρκεια  δρομολογήσεως  του  πλοίου   αντικαταστάσεως του  πλοίου  με  μεγαλύτερη ή  μικρότερη  μεταφορική  ικανότητα,  έστω  και  εάν  δεν  ανήκει  στον αυτό  πλοιοκτήτη   (φυσικό  ή  νομικό  πρόσωπο)  και  κυρίως    χωρίς  όμως καμία πρόβλεψη για  την  τύχη και  τον  αριθμό του  προσωπικού   και  στις  δύο αυτές  περιπτώσεις  αντικατάστασης.
γ)            καταργείται  η ισχύουσα  δεκάμηνη δρομολόγηση  των  συμβατικών  ακτοπλοϊκών  πλοίων  και  η επτάμηνη  των  ταχυπλόων με  άμεσο  αποτέλεσμα, πλέον  της  αναστατώσεως  στην  ομαλή  σύνδεση  των  νησιών  και    στην ευθεία   απώλεια  θέσεων  εργασίας.   
δ)            παρέχεται η  δυνατότητα  επιπλέον  διακοπής  εκτέλεσης  δρομολογίων μέχρι  σαράντα  πέντε ημέρες με δυνατότητα έτσι για  περαιτέρω  απολύσεις.

7.            Με  τις  ρυθμίσεις  του  άρθρου  55   (ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ  ΠΕΡΙΗΓΗΤΙΚΩΝ ΠΛΟΩΝ  ΜΕ  ΞΕΝΗ  ΣΗΜΑΙΑ)    του    υπό  ψήφιση  νομοσχεδίου   παρέχεται   πλέον  η  δυνατότητα  μεταφοράς  επιβατών   και  σε  τουριστικά   περιηγητικά  πλοία    με  σημαία  τρίτων  χωρών.

Τέλος  σημειώνεται  ότι κατά  την συνεδρίαση  της Διοικήσεως  της  ΠΝΟ  στις  26 Μαρτίου 2013  εκφράστηκαν  και  πρόσθετες  επιφυλάξεις  και  παρατηρήσεις  τόσο σχετικά  με τον  διαχωρισμό  των  λιμενικών υποδομών  και  δικτύων και  την  παραχώρησή  τους  μέσω  του ΤΑΙΠΕΔ   όσο  και  για  την  επιχειρούμενη  απαξίωση  της  Δημόσιας  Ναυτικής Εκπαίδευσης  και   την  προσαρμογή και  προώθησή  της  στην  ιδιωτικοποίηση της  με  την  λειτουργία Σχολών  Ναυτικής Επαγγελματικής Κατάρτισης  και  Επιμόρφωσης (ΝΕΚΕ).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

back to top